7 Haziran 2020 Pazar

Sokağımızda en uzun süre oturanlar

Sokağımızda 65 yıl sürekli oturan var mıdır acaba?
Hasan ve Hüseyin Yandımata kardeşler ile aramızda bir ev vardı. Hasan kardeşim sürekli o evde oturuyor sanıyordum. Aradaki evi de alarak Yandımata apartmanı yapmışlar.

Hasan kardeşimin 60 yıl kadar önce top oynamaktan dönerken elinde topla penceremize gelip "Ödev bitti mi? " diye benden ödev istemesi şu anda gözlerimin önünde. Evlerinde de bir kere ders çalıştığımızı da hatırlıyorum. Demekki  ayrılıp sonra 1969 yılında sokağımıza tekrar gelmiş.

Onun yanındaki ev de Sempati apartmanı olmuş. İşte biz orada oturuyorduk.Girişin iki yanında yüksek kavak ağaçları olan evdi. 
 Sempati Apartmanı 110

Hasan Yandımata

Yandımata apartmanı

Hüseyin Yandımata kardeşimizi genç yaşta bir motor kazasında yitirmişiz. O da kapak resmimizde var ortada yumruğunu kaldırmış ve yüreklerimizde yaşıyor. 
Bu da Barbaros İlkokulu'nda çekilmiş bir sınıf fotoğrafı. Soldan üçüncü.

Sokağımızda arkadaşlıklar yakın yaşlar arasında oluşurdu. Hüseyin, Necdet, Gürel, Vedat, Semire aynı yaşlardaydılar. 40, 45, 50, 55 civarında doğanlar okullarda beraber okurlar aralarında ayrı gruplar oluştururlardı.

Attila Teksoy'un açıklamalarından sonra Semire'nin kardeşi Nilüfer Yıldır'ın sokağımızda en uzun süre oturan olduğunu düşünüyorum.

Derya Aladlı kardeşimden aldığım bilgiye göre Yurdaer Köylü'nün  ağabeyi Ünal Köylü de sokağımızda oturmaktaymış.

Çektiğim fotoğraflar içinde en güzel olanın da bu olduğuna karar verdim.

Bu kapının önünde Semire'nin babasının kaptıkaçtı tipi  dolmuşu dururdu. Ben aileyi iyi hatırlıyamıyorum. Semire'nin Nilüfer ve Zafer isminde iki kardeşi olduğunu öğrendim. Soyadları Yıldır olarak geçiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder