6 Haziran 2020 Cumartesi

Evlerimiz

60 yıl önce Google Earth, Map yoktu. Arkadaşlarımızın oturduğu sokak isimlerini bilirdik. Serdar sokak, Levent sokak gibi. Sokakların numaralarının sağ tarafta çift sol tarafta tek olduğunu bilirdik. Omurtak sokak ve İkili Sokak isimlerini bile son zamanlarda haritaya baktıkça öğrendim.
Mahallemizi planlayanlar sokaklar arasında evleri beşli, altılı bloklar olarak düzenlemişler. Bizim sokağımız da karşılıklı altı evden oluşan dört blok halinde düşünülmüştü. Sağ tarafta ilk blok 98 ve 108 numaralı altı evden oluşurken bir bahçe arası verilerek ikinci blok 110 ve 120 numaralı evlerden oluşuyordu.
Karşı sıradaki tek numaralı evler de aynı şekilde planlanmıştı. Karşılıklı evler arasında 11 numara farkı olduğunu daha yeni farkediyorum. Bizim ev blok başı 110 numara, Selçuk kardeşimin oturduğu ev gene blok başı ve 121 numara idi.
Bizim sokakta 24 ev bulunuyordu. Genel olarak üst katta ev sahipleri alt katta da kiracılar otururdu. Kiracılar da sokağımızı pek kolay terk etmezlerdi.

Bildiğimiz evlerden en rahat yaşananı 113 numaralı evdi. O evde Amerika'dan eğitimden dönmüş bir havacı pilot binbaşı, eşi ve oğlu tek aile olarak otururdu. Kapak resmimizin ortasındaki çocuğun onların oğlu Ahmet olduğunu kardeşim söylemişti..
Asuman Teksoy 
Evet 113 nolu evde 63 yılında onlardan bize geçti çok güzel anılarımız var ve halen tek katlı ev olarak duruyor kardeşim Atila oturuyor.
Nejat Uğurlu
Evde kalorifer tesisatı var mıydı. O aileden hatırladığın isimler var mı?
Asuman Teksoy
Evet kaloriferliydi ev ve biz de kullandık. 5 yıl sonra çok pahalıya geldiği için sobaya geçtik. Eşinin adı Nejla idi. Istanbul'da yaşıyor ve onlar sonra ayrılmışlar ablalar bir süre görüştü oğlu yurt dışında yaşıyor adam ölmüş.
Nejat Uğurlu
Evet Nejla hanımdı. Ehliyeti de vardı. Pilot binbaşı zaman zaman mahallemiz üstünden uçardı. Bir de emirerleri vardı. Gündüzleri gelir, yapılacak işlerini yapardı.
Asuman Teksoy
Nejla Hanım kanser oldu ama yaşıyor ve ayrılmışlar.
Attila Teksoy
Necla Karay boşanmış 2000 yılında. Turgut Karay eve geldi yeni eşi ile. Bahçede kahve ikram ettim..
Şu an Yenimahalle'de tek katlı ev olarak iki ev kaldı. Dereboyunda bir ev ve benim ev .
98 numara Tuğrul ile Atila ağabey öldüler.
100 numara Semire abla öldü. 
104 Kaptan ile Yüksel ağabey öldüler. 
106 Cihangir ağabey öldü 
110 Ersin öldü 
Bizim sirada 
111 Süha öldu 
115 Oktay öldü 
125 Erdoğan öldu 
127 Yurdaer Köylü öldu 
Halim usta öldü.
Süha, Nedim ile Makbule'nin oğlu. Onlar evlerini 1971 de sattılar.Üc oğulları vardı. Nedim Bey'ler İstanbul'a yerleşmişlerdi. Suat ismiydi ama annesi babası da Süha derdi zaten mahalle ile ilgisi yoktu. 
Ilgisi olan Fatih, 1980 yılında  ölen Tisel ( Kaptan) ve Vedat ile iyi arkadaştılar. Zaten Kaptan kırmızı Mercedes trafik kazasında öldü. O dediklerinden kimse kalmadı. Mahalle 1995' lerde zaten bitmişti. Tüm evler yıkıldı. 4 katli apartman oldu.
Tuğrul Aydintan 2000 yilinda 55 yaşında öldü. Ağabeyi Atila Almanya'da öldü. Bir tek onlardan meslektaşım yüksek kimya mühendisi Sumru abla kaldı. O da Aşağı Ayrancı'da oturuyor.
Attila Teksoy
Saz çalan Cihangir'den bahsediyorsan onun yakın arkadaşı istihbaratçı albay söyledi.Ben cenazesine gitmedim. İstanbul Karacaahmet'te gömüldüğünü soyledi.
Şimdi is degisti.benim bahsettiğim Cihangir saz çalan. Onlar üst katda otururdu. Yil 1963 ile 1966 arası. Çünkü ev satıldı 1968 de polis Ahmet aldı orayı.
Nurten Erbaşar
Cihangir çok güzel darbuka çalardı. Sesi de çok güzeldi. Ablası Nur benim çocukluk arkadaşımdı.
Nejat Uğurlu
Internet araması ile Turgut Karay hakkında bilgi buldum. Helikopter pilotu olduğunu okuyunca ara sıra helikopter gürültüleri duyduğumuzu ve ve arkadaki futbol sahamıza( bugün cami olan yer) bir helikopter indiğini hayal meyal hatırlıyorum.

Cihangir Töreli olarak soyadını buldum ve kayıtlara geçsin istedim. O ve Vedia Atılgan birlikte ilkokulu Semiha Aydıntan öğretmenimizde okumuşlar. Kredi ve Yurtlar Kurumu'nun yöneticiliğini yapmış.-NU


1 yorum:

  1. Bizim sokak Miralay Nazım Bey Sokak 176 da 1952 de katlı evimiz yapıldı alt katta 2 dükkan vardı. 2013 yılında annemde vefat edince evimiz yıkıldı yerine 4 katlı apartman yapıldı. Apartmanın ismi AKŞEN . Ablam halen bir dairesinde oturuyor. Son zamanlarda YMKL toplanyılarına geldiğimde orada kalıyorum. Nejat kardeşim eline sağlık. Tahsin

    YanıtlaSil